Thursday, July 29, 2010

lolipop and amanah T________T

Hidup ni lumrahnya memang berwarna-warni. Tak selalunya warna hidup kita ceria je. Macam warna lollipop yang warna-warni macam ni kan.



Tak sama sekali. Adakalanya warna suram je yang ada. Yang kadang sampai tahap. Tak tahu dah nak buat macamana.

Warna yang ada dalam diri aku skrg ni. Sangatlah malap warnanya. Segala apa yang terjadi ni banyak menyebabkan warna hidup aku sekarang jadi suram. Bila warna lollipop nak muncul balik? Aku sengaja xnak cakap n melambangkan sang mentari datang nak memancarkan cahaya kepada hidup aku. Sebab warna matahari satu je. Padahal dengan warna lollipop yang pelbagai tu, eksperesi diri kite akan lebih nampak kepelbagaiannya. Contohnya , beraninya aku dalam menghadapi apa2 boleh kite samakan dengan warna merah yagn ada pada lollipop kan. Ketenangan jiwa kita boleh juga disamakan dengan warna alam iaitu hijau dan biru kan. Gembiranya aku dengan keputusan result adalah disamakan dengan warna kuning kot. Not so sure pulak. Haha perlambangan yang merepek. Sebab tu aku rasa aku sebenarnya gila lolipop walaupun sebenarnya jarang sangat makan lolipop. Banyak je kan benda yang kita gile nak buat tapi tak dapat nak buat. Contohnya lolipop bagi akulah. Haha. Relevan ke? Mungkin cara korang menginterpretasikan warna xsama dengan aku. Off course la kan? Aku ni versi budak tak matang nya resolusi. Wahaha.

Aku selalu rasa aku xde masalah sekarang ni. Tapi sebenarnya kepala aku ni penuh je dengan masalah. Masalah orang pun dah jadi masalah aku. Macamane tu. Aku xkesah pun. Tapi entahlah. Kadang orang terlalu mengharap pada kita kan. Aku selalu takut dengan segala amanah yang terpikul kat bahu aku ni,takut tak terbendung.

Amanah kepada Allah. Betapa aku ni sebenrnya sangat jauh dengan Allah. Amalan2 aku. Sedih rasanyaaaa T________T
Tapi tulah. Aku sentiasa cuba mengingatkan diri aku jangan lalai sangat. Tapi. Hasilnya tetap sama. Aku sentiasa lalai. Macamana aku nak bentuk diri aku ke arah yang lebih baik ni. (-____-)

Lepas tu amanah aku kepada ibu bapa. Serious. Memang sangat besar amanah aku kat diorang. Dari segala apa yang ibu ayah dah buat aku dari kecik. Aku rasa sangat sedih. Sangat. Aku xberjaya membentuk diri aku menjadi seperti anak yang mereka inginkan. Sedih sangat. Aku sangat jahat. Tapi what is my action? Kadang2 kan, segala my action tu macam xmenunjukkan aku caring,sayang etc pada ibu ayah aku. Tapi nak buat macamana weh. Aku tak reti. Aku tak tahu. Orang kata cukuplaah kalau setakat kita balas dengan kejayaan kita dalam pelajaran. Tapi amanah yang satu tu pun aku xterpikul.entah apa2 je kan. Jahat kan aku? Aku xberniat pun nak kurang ajar ngan parent aku kadang2. Cuma kekadang ianya terkeluar sendiri. Aku tak tahu macamana nak tahan diri aku. Kadang2 aku selalu rasa nak lebih merapatkan diri aku ngan parent aku. Tapi. Aku selalu rasa ada gab. Sedih lagi. Aku sendiri dah buntu. aku rasa aku rapat je dengan parent aku. Tapi still xcukup rapat. Yang orang kata sayang tu boleh terpancar2 kat muka. Kebahagiaan tu boleh nampak jelas. Bukanlah tak bahagia. Tapi i guess something is just not right somewhere. Adakah aku xbersyukur? Entahla. Family kitorang happy je. Cuma, maybe tu perasaan aku je kot. Aku rasa aku yang sering tertinggal kalau apa2 hal berkaitan ngan family. Adakah sebab aku xpenting kan family? Aku tak rasa macam tu. Kadang2 aku rasa cara aku sendiri yang salah. Aku yang tak bertanya. Tapi salah ke kalau kadang2 ibu ayah yang beritahu aku? I really doesn’t know how to react with this kind of situation if it does happen again in the future. Aku jarang membicarakan mengenai hal keluarga aku macam ni. Tapi tadi bila kawan aku cerita masalah dia. Aku jadi termenung sendiri. Macamana dengan aku? Ade ke aku cukup caring. Cukup amik tahu. Aku amat amik berat sebenarnya. Aku sedar diri aku sebagai anak sulung ni besar tanggungjawabnya. Pasal adik2 aku pun aku risau. Aku yang jahat ni telah secara xsengaja or sengaja (mungkin) membentuk adik aku jadi jahat macam aku.

Entahlah. Otak aku sangat penat. Sebenarnya main point post ni adalah pasal masalah2 aku. I think la.

Then amanah kepada kawan. Kepada lecturer. Kepada masyarakat sekeliling. Kepada umat Islam. Semakin kita dewasa. Semakin besar skop amanah kite. Overall nya i guess cara aku kot yang salah. Aku nak say sorry kat semua kalau cara aku lead my life adalah salah.

Kalau aku sering mengganggu korang dengan sms aku. Aku boring n lonely sebenarnya. Serious ni post paling membuka sapa diri aku. Aku sentiasa rasa takut ditinggalkan. Well sapa yang tak takut bila kena tinggal sengsorang. Tapi well my inner self ni rapuh. Sangat rapuh. Sebab tu aku sentiasa nak mengekalkan hubungan persahabatan aku dengan semua member dari semua generasi. Dari sekolah, ke matrix, ke university or whatsoever place, event i’ve been through la. Aku selalu rasa diri aku ni mudah dilupakan.

Well, that is just my inferiority complex. Tapi masalah ni sentiasa membelenggu aku. Hmm. Hati aku sekarang ni sangat tak tenang sebenarnya. Sampai tahap aku tak tahu lagi nak pikir macamana. Okay, sila dekat kan diri dengan ALLAH. Well, thats the only solution right. Fine i’ll try my best.

Tentang masalah rumah kitorang tu. Aku harapkan sinar lollipop akan menerangi rumah sewa kita tu. Erm. T__________T
Harap2 nya bila problem ni settle makin mendekatkan lagi ukhwah kita. Bukan makin menjarakkan. Aku sayang pada our friendship. Seriously have fun living together with u girls. Walaupun aku sedar dulu time sem 1 n 2, aku bukan sape2 dalam hidup korang, tapi aku cuba untuk tak nak jadi that ‘sape2 girl’ lagi for now and for the future. Aku nak ubah diri aku sikit. Ye, Keyla, ko mungkin betul aku ni dah berubah. Tapi aku still rasa yang diri aku yang korang nampak sekarang memang adalah diri aku yang sebenarnya. Bagi aku, atas apa2 yang terjadi, kita amik yang jernih buang yang keruh ye kawan2. Smileeeee =)))))))
Mari hayati lirik lagu P.Ramlee ni. Hahaha.

p/s: oh wahida ko sungguh takde kerja menaip benda berjela ni time assignment Science Material tak terbuat lagi. Well, i sort of want to relieve my own sorrowful life. Hmmmm. T______T
On the bright side news. Yamapi’s single sell a bit well. Fufufufu ;)
 

Sab, moga ko tabah hadapi hidup ko. I’ll lend my ear and time for you whenever you have problem ;)

Sri, aku rasa your tag tu boleh kot diaplikasikan dalam post ni. Hahah. Serba sedikit ada banyak kot aku cerita tentang diri aku. Nanti later lau aku ada masa nak jawab your tag tu, aku akan jawab lagi detail. Huhuh.

Kel, aku support ko! Itu je yang aku nak ko tahu. ;)

Syue. Ohmigod don’t u dare kena kan i dengan kewujudan post ni okayyy? (maluuuuuuu ;____; )

Kawan2 yang lain seperti tiqah kawan baik dari sekolah rendah,hikmah and iffah and thirah geng kamceng ku di smka, dan sesiapa yang lain yang sudi luang masa baca this entry. Thank youuuuu T__T

5 comments:

hikmah128 said...

weed sayang,,i'll never leave you! ;)

nursabirah azhari said...

ngee(sedikit terharu di situ)...
thnx for the dedication.
n..okey..nnti aku citer la kalu aku tyme tu cam xmalu.(apakah?)
tp serius drama petg tu tader dlm agenda hari tu(buat malu je).huhu.

~hAti bErgEL0jaK!~ said...

temah : hmmm. thanksss :)
me too won't leave you dear ;)

sobirah : well bukan semua masa kita perfect and tak semua benda yang kita buat kita rancang terlebih dahulu kan.
so it is absolutely not wrong for crying out your tears.(walaupun agak diakui situasi pada masa tu SGT xsesuai kot.HAHAH)

suara yg menyatakn said...

haha weed...
tq...haha weed ap2 pun tq weed..

~hAti bErgEL0jaK!~ said...

hahah.
baik khalilah:)