Saturday, July 24, 2010

ada hikmahnya

Aku selalu nak menukar gaya penulisan aku. Tapi bila semakin aku cuba semakin xmenjadi sahaja my hasrat tu. Bukanlah hangat2 tahi ayam etc tapi macam thats not myself and I cant create the new me. Tu yang bila baca belog2 orang yg best aku rasa rendah diri. Tapi well my inferior problem never have its ending. If I never change myself off course there is no solution at all for my hasrat murni tu kan. Sebab itulah aku rasa putus asa nak menjelajah belog2 orang lain, sebab aku xdapat menjadi seperti mereka . Dan aku sendiri masih tak jumpe lagi apa yang sebenarnya aku nak sampaikan dalam belog aku. Susah ek hidup tanpa matlamat macam ni. Hidup terumbang-ambing ikut arus je. We doesn’t have our own courage to do what we think is the best for us and we feel comfort with it with all our heart. There is verse that said, we need more courage to go on with live rather than to short live of our life. Hidup ni goes on dengan diri kita sentiasa mencari penyelesaian terbaik untuk diri kita. Juga kadang2 untuk orang lain jugak. Setiap keputusan yang kita buat tu pulak mesti kena fikir the consequences etc kan. Boleh tak hidup tanpa fikir tentang orang lain. Tapi apa jadi pulak pada orang yang dah mengorbankan diri mereka tapi kita tak fikir pun pasal diri mereka. Aku selalu suka menghadiri majlis ilmu. Tapi aku xsuka kalau benda tu not under my own willing. Siapa yang suka kalau hidup dipaksa? Xdekan. Well, its true that hidup kita kekadang perlu dipaksa dan rasa terpaksa supaya diri kita termotivasi untuk melaksanakan our daily life. Tapi its not really healthy if ianya berlaku sepanjang hidup kita tanpa diri kita sendiri yang sedar apa yang berlaku. Yelah dah sedap sangat ikut telunjuk orang lain, kita pun jadi xkenal sapa diri kita. Xde identiti diri. Aku boleh hidup dalam keadaan diri di ‘push2’ tapi it must have its own limit lah kan. Kalau aku xdi ’push’ I do really wonder where I will stand now. Will me be at USIM now? Will I? Aku tahu manusia ni sikapnya tak pernah tahu erti bersyukur dengan apa yang dikurniakan. Sentiasa nak lebih. Aku pun macam tu jugak. Tapi kekadang kalau sikap macam tu merajai kita. Diri kita jugak yang kekadang terasa over bagus. Yalah. Dah dia rasa aku xpatut dapat macam ni. Patut dapat lebih baik. Padahal memang dah tertulis rezeki dia macam tu kat Luh Mahfuz kan. Kalau rasa tak puas hati ke apa ke. Just make sure you do your best in whatever things you get lah. Sebab tulah aku selalu tanamkan dalam diri aku, ada hikmahnya aku masuk sekolah agam. Tinggalkan STA. Aku masuk matrix xamik diploma. Aku masuk USIM yang sumpah semua orang tak kenal. Aku tahu diri aku ni xkuat. Sebab tu ALLAH sentiasa dekatkan diri aku dengan agama. Itu yang aku fikir selama ni. Tapi aku xberjaya lagi mendidik diri aku supaya sentiasa berjalan seiringan dengan agama. Kawan-kawan sumpah main peranan penting. Aku cuba bijak seimbangkan apa yang patut aku seimbangkan. Terima kasih kepada semua yang pernah hadir dalam hidup aku walau seketika.


P/s: yamapi dah kuar pv baru die dah. HOT. ;) but i kinda hate the flow and the storyline of this pv. hmmm :(

No comments: