Friday, January 1, 2010

sem baru and waiting

aku dah start sem baru ni.haish macam xpercaya aje seh.rase cam baru semalam je mendaftar untuk sem satu.macam semalam je berkenal2an dgn budak2 course.cam baru je duduk final.tup tap dah masuk sem 2.sungguh cepat masa berlalu.aku pulak rasenye masih di takuk lama.yes.of kos aku still otw perbaiki diri aku dari semasa ke semasa.hopefully by the end of this sem.the outcome of the new me will terserlah dengan penuh jayanya.hopefully ah.from the fisrt afternoon i came back to college kediaman,i've been waiting for the internet to catch up fastly.tapi still lembap tahap kure2 ke'progress'an nye.waiting n waiting.suke ke dgr perkataan waiting?tunggu?aku mule berkenalan dengan 'waiting' ni masa aku darjah 1.itu adalah memori terawal ah yg aku dapat ingat ttg perkenalan aku dgn encik waiting ni.masa tu bulan puasa.darjah satu kan usually akan balik paling terawal dari darjah2 yg lain.lelagi di bulan puasa.so masa tu,of koslah parent aku yg bergilir amik aku.takkan ah lak aku naik basikal,coz jarak nye jauh ye kawan2.ditambah2 lagi ngan status aku yg mungkin agak manja.haha.parent aku pun memang jaga betul aku masa tuh.maka pada haritu di takdirkan aku yg sepatotnye balik kul 12 jadi kul 4.semuanya gara2 encik waiting.masa di awal penungguan ku,dah ade 2 van kot yg menwarkan aku tumoang,tapi sebab aku teringat amanat parent aku dan juga seruan kerajaan agar jangan baik dengan strangers,so aku tolak pelawaan mereka.selepas beberapa waktu time aku menunggu tu,adeler segelintir senior(student darjah 2 n 3.hahah)try ngurat2 aku.hahah.buat lawak je diorang tu.hingus meleleh pun mak masih lap kan ade hati nak ngurat aku.hahah.tapi aku tahu niat mereka baik(ouh yeah?).then disebabkan kelambatan melampau parent aku pada that day,ade teacher2 kat sekolah tu yg terlebih concern n kesian kt aku.ditawarkan aku pelbagai makanan.kerana kasihan kot tengok muke aku yg cumel yg penuh dengan kesucian di masa itulah.haha.tapi sebab iman aku kuat,aku tepis semua godaan guru2 itu.haha.then at last setelah kire2 4 jam meninggu,muncullah ayahandaku.seseungguhnye beliau terlupe mahu mengambilku.adehh.pada mase tulah aku sedar yg ramai orang yg baik yg wujud dalam dunia ni.
aku sebenarnya sangat tak suke untuk menunggu.kalau boleh dah tak mahu meneruskan perhubungan yg lebih intin dengan encik waiting lagi.xmahu cuople.xmahu tunang.xmahu kahwin.cukuplah berkenalan begitu saja.kalau aku boleh elakkan diri aku menunggu,aku elak.sebagai contoh.yes.aku sanggup tinggalkan kawan.its not that im selfish.but at that precise moment i just cant stand it.lela,sori ah buat ko macam tu.that moment onward,lepas aku tinggalkan beliau,kami terus xrapat.i think aku kot yg jauhkan diri.lagi2 bile tengok die sudah punye group baru sendiri.so why must i catch n grab her back if she is more happier to be with them.although the day n month afterward,macam janggal.but i can adapt it.for me find new bestfriend is hard,i guesss lah.tapi i found a very good best fren i guess.sampai kekadang i felt really sorry 4 them.yg terpkasa layan kerenah2 n soalan merepek dari aku.haha.sori girls.

jadi as a conclusion tentang waiting ni.korang pikirlah sendiri.kalau korang dah membuatkan orang lain tertunggu2 kamu,seseungguhnya di kemudian hari,gerenti kamu juga akan mengalami nasib serupa.biasa ah tu.karma hidup kan.so dah pandai2 buat pepandai ah tanggung kan.

No comments: