Saturday, December 25, 2010

dunia dah makin berubah

Banyak sahaja benda nak cerita, tapi permulaannya nak cerita pasal satu mesej yang aku dapat. Aku dapat mesej dari satu nombor tak dikenali ni dalam 2-3 minggu lepas. Mesej tu lebih kurang berbunyi begini :


Cmewk0wm. . K0e mEm nAn p!k!n kEwn?lewh tl0ng Q Ark?. . sENt 6br P!k!n Ark.

And

AdUh Aq tx clah 6bq lArh. . k0e kwn p!k!n kn. .bg 6br dyE ARK


Korang faham tak apa yang budak tu tulis? Aku yang jadi malu sendiri. Sebab aku rasa orang yang bagi tu macam budak yang x bersekolah, x berpendidikan je. Memanglah BM aku dalam kehidupan seharian tak sebaik mana pun, aku tau tuh. Banyak je guna shortform segala, tapi budak tu over sangatlah. Berpada-pada ah adik oi. Biasanya budak2 yang gaya mesej macam tu budak yang tengah sekolah, tengah jakun2 dengan dunia handphone, myspace segala. Yang aku tak tahan tu, dahlah bahasa pasar yang extreme gila babeng, lepas tu ada pulak slang kelantan-terengganu dalam mesej dia tu. Sumpah aku blur-blur kambing je baca~
Aku guna ayat BM serabai2 dengan mak aku, mak aku dah bising(tapi taklah seover budak di atas)~
Lalalala~
Tu memang padan muka sendiri ah. Mak ayah cikgu BM mengada-ngada nak guna bahasa pasar depan2.
Disebabkan aku bengang ngan mesej budak terbabit, maka aku dengan comelnya pun cakap kat dia, boleh tak guna bahasa yang normal sikit, rimas ah tengok mesej awak macam tu. Selamba je beta sound dia walaupun aku sumpah memang xkenal diaaa. Aku ingat lepas tu budak tu nak bantai aku balik, tapi …..

Dia tukar ayat normal woooo! Terharu aku. Tapi sampai situ je kitorang mesej. Walaupun maybe saat kami mesej tu sahaja yang beliau guna bahasa normal, tapi aku tetap bersyukur dapat mengingatkan dia serba-sedikit~ (nak jugak amik nama.hahahah)


Dalam cerita yang lain pulak. Passport aku dah siap. Yayyyy. Bersusah-payahnya nak buat passport tu kawan-kawan sampai nak kena ulang-alik Nilai-BP ye kawan-kawan. Dahlah hari sebelum tu kitorang baru balik dari Perak. Kami gi Bukit Merah Lake Town Resort! Tempat idaman aku dari kecik oke, kalau korang perasan lah, kan ada iklan dia kat radio kan, aku rasa kat semua radio ada aja, tapi tak sure ah. Yang penting radio yang kami pasang kat rumah waktu dolo-kala tu ada je iklan and lagu dari resort tu. Aku suka gila nyanyi lagu iklan tu, maka pada diri aku yang masih kecik pada masa itu, that’s my tempat pelancongan idaman! Hahah :D <- ayat BM berterabur -___-
Oh dah lari topik pulak, jadi sebab beta tertinggal IC di rumah sewa, maka terpaksalah balik ulang-alik Nilai. Kasihan papa saya~
Selain itu aku dapat beberapa benda baru *____* I heart each of them very very muchhie~

Handphone <3

Purse <3

Watch <3

And lastly…

Spectacles <3


Aku sebenarnya nak buat satu entry khas untuk my lovely housemates from 5240 tapi seperti yang telah saya huraikan pada Sabirah, saya rasa xsempat nak buat entry apa-apa pun. So kalau aku buat entry akhir tahun tu, insyaAllah, entry tuk housemate aku, akan kubuat <3 coz this year is the last time I’ve got to say you guys are my housemates :D

No comments: