Sunday, December 13, 2009

~aku,bi,ba, dan kereta~


im just telling u my recent activitiessssss lah..well,lepas je aku balik bercuti dari pd and melaka tu..(yg mane aku rase cam agak tak puas hati coz xberkesempatan lagi nak menulis entry ttg itu..haha..entry ttg hari raya aidulfitri pun aku tak buat..so abaikan jela ttg entry permelancongan ku itu ekkk)jadinye lepas melancong itu,aku pun kene berangkat ke nilai..balik kampus jap..seminggu kat situ..ade program belajar arab ngan bi..adeh2..tergeliat lidah aku weh nak kene speaking arab..dahlah memg itu prob aku sejak azali..kemahiran berkomunikasi cam haram..haha..tapi di situ juge aku rase serunuk bile tengok member2 aku yg boleh speaking..adeh rase kerdil je diri:(
nak arap kan my bi pun takdelah fluent mane kann..selalu kot berangan nak hadiri kursus bi..arab pun lau boleh..yelah..nak asah and mantapkan lagi my way of speaking..cikgu2 aku kate..kalau seseorang manusia tu nak balajar sst bahasa..janganlah belajar kt tmpt org melayu..sebab kite akan tend to speak in our own language..so nanti xkemana pun kite belajar arab ke bi ke..xmahir2 aku cakap..aku ni dah dekat lebih dari sedekad belajar arab..huh!xmahir mane pun..sedih je kannn..

oh lihat ye..sudah agak tersasar my story..haha..we proceed oke..jadinye..lepas belajar arab selama 3 hari..hari last tuh ade persembahan..kami punye kumpulan ditugaskan buat dikir barat..praktis time just about 2 hours kot..so korg pepaham sendiri lah outcome nye..tambah2 lagi kami ni bukanlah profesional mane..so bile time present tu..suara semua memg xkeluar..haha..aku adelah menyumbang mengeluarkan suare..tapi dak2 ni..cam sengal je..haha..yela memasing dah fokus nak seragamkan tgn kami yg memg sgt berterabur..walaupun step nye sgt simple..haha..lagi satu muke masing2 memang dah merah kot..malu satu hal..tambah lagi dengan kitorang pun dok tergelak sama..para penonton memang khusyuk ah aku cakap tgk persembahan kami..haha..siot sungguh mereka!menggelakkan kami aje..tapi aku rase bersyukur kot..dari diorang buat muke cam sial..better diorg gelakkan kan?
jadi kesimpulannye confirm ah kami ni xmenang kan..yg menang group yg kene coral speaking..diorang best ah..senang sikit..leh buat gaya comel..haha..aku paling xboleh belah group yg kene boria..gila lawak ahhh..

lepas abis arab..kami teruskan dengan bi pula..yang ni fokus nye memg kepada membentuk pen'debate' usim kot..aku agak tu motif nye kot..sebab leh kata semua pengisian ke arah ber'debate'..nasib baik our fasilitator untuk bi ni sgt sporting..huhu..suke2!xmacam masa arab..Ya ALLAH..gile sopan+pendiam cikgu itu..sabar je..oke fullstop..jadinye at the end..mase last day program bi tuh..ade ar aktiviti berdebat yg mana pendebatan ku sgttttt hancussss..bukan meletuppp!oh..tidak sama sekali..adusss~!
ou yeah..sebelum perdebatan berlaku..kami direlaks kan dgn menonton cerita..ouh yeahhh..i like it ahhha!luckily its not sumthing that is documentry..ALHAMDULILLAH..cerita yg johnny depp berlakon..ape kename cerita itu..ouh ya..edward's scissor..haha..1st time tgk cerita itu..cerita tu dah lame gile weh..aku suke gila kot cerita ni..sebab beliau sgt hensem..haha..walaupun dalam cerita ni muka nya sgt pelik..die memang suke watak pelik pun kann..and kreatif kot..jadi lepas tu baru berdebat..ouh!nak tempelkan muka johnny depp la..saje2:)


muka die berparut2 sebab tangan die tuh gunting tahu..so he tend to hurt his face..ouchhhh:(


habis je program bi tu dalam pukul 6 lbih..aku gi giant jap..cucuk duit..then bile balik kolej terus join satu diskusi..under pru(pembimbing rakan universiti)sila take note..aku buknla ahli pru pun..just saje nak libatkan diri dgn aktiviti ilmiah..lagipun aku sedar dgn diri ini yg terlalu berhibur..haha..lagipun topiknye best.."mindsetting dalam kerjaya"..hmm..bagus kan??bagi student ah..lagi2 student yg macam aku..hadirnye aku pd program itu..it made me think about what im going to do now..in the future etc..lepas ni kalau ade lagi program macam tuh..konpem nak join..coz ianya sgt berfaedah okeee..

dan sekarang ni..aku sudah ade dekat rumah..many things happen..my youngest bro bersunat..huhu..kasihan die..da jadi xligat..tapi tomorrow..hari ahad hes gonna open the clamp..aiyakk..huhu...ari khamis=>sehari selepas aku pulang ke rumah dr kampus..aku dah kene 'kerah' kot..membawa kereta..haha..bawa kereta di jalan besar..dari rumah sampai ke parit raja..jauh tuuuuu..tapi my 1st time driving..i guess it was okay and memuaskan lahhh..believe me please..huhu..korang leh aje lau nak suruh aku amik korg..haha..dan begitu lah ari2 seterusnye..tapi setakat ni xde lah drive malam2..parents ku belum membenarkan lagi..
jadi sampai sini dulu..selain dari tu..aktiviti aku kat rumah setakat niii..adalah tidur..online..facebooking..makan..kemas rumah..main badminton..etc..

k i guess..sampai di sini je..bila lah nak ade peluang jumpe member2..rindunyaaaa

2 comments:

ila azzahiyah said...

weed......busukkkkkkkkk.........
haha...best r cite psl dikir tu...
kite mmg pendikir t'hebat kan...cnfm ubai nangis kalo dy tngok kite perform...kui3...
dbate tuh...nsb baik dy xde wat angrah best speaker...kalo x mst kite sume share award tu rmai2 kn?

wei...nxt entry citela psl prog pru tu...ak bg nme tp xpg coz mak ak amk ak blk umah mlm tu...
lastly......................

meh r bc blog ak plak!!!!!!!!!!

~hAti bErgEL0jaK!~ said...

hahha...
abou the dikir tu..memang sgt xboleh belah kottt...
kite bikin sejarah sendiri..hahah..
erm..ubai ko xnanges punye..sbab ade ko..die berbangga ko begitu bersemangat berdikir..so die xjadi lah nanges/mARAH..hahaha:P
alah..korg ah yg terer berdebate..korg share k..hahah
lah prog pru tuh???macam malas jeee..hahha..tgk lah nanti ye syg!!haha..
eit makcik..i sudah lawat ur blog lahhh..just xde bg komen jehh..